My life and more

Alla inlägg under juni 2011

Av Linnea - 12 juni 2011 14:48


Har inte haft tid att blogga idag för jag har nästan bara städat. Jag började med att rensa upp på rummet, sedan dammade jag och dammsugade. Jag har även bäddat om hela sängen och piskat madrassen och täcket. Fast hela dagen började med filmen Trassel. Den filmen är riktigt bra, och rolig. :)

Efter biathletävlingen igår åkte jag och mamma till Väla (jag köpte en sak till skolavslutningen), sedan gjorde alla ve sig för kvällen för vi skulle till Ulf, Petra, Markus och Hanna för att fira Ulf, Petra och Markus. Eftersom de har fyllt år lite olika dagar, men vi har aldrig haft tid att fira dem, så blev det alla tre igår.



Av Linnea - 11 juni 2011 13:23


Imorse var jag så nervös så att jag kunde dö, det var helt sjukt!

Vi kom ganska tidigt innan tävlingen började, men det var bara skönt. Elin, som också skulle vara med, åkte med oss dit och hem.

Vi började värma upp en halvtimme innan tävlingen började och min nervositet var riktigt jobbig. Vi skulle springa med dem som var mindre än oss för de hade slått ihop grupperna eftersom det inte var så många som tävlade. Men de mindre simmade inte lika långt som oss.

Fem minuter innan start skulle vi samlas vid starten. Vi var sammanlagt ca 15 st som skulle tävla. När sedan startsignalen tjöt började alla springa 500 m, sedan hoppa i havet och simma 100 (de små 50m) och till sist upp igen ur havet och springa 500m. Jag kan säga att när jag hoppade i havet stelnaden hela kroppen och efter loppet hade jag jätteont i halsen. Det är ingen bra idé att simma i kallt vatten!

I min grupp blev jag 4 och Elin 5. Det är kanske inte är så speciellt bra placeringar eftersom det var bara 5 st i vår grupp... x) Men det var en kul upplevelse och jag ska kanske vara med i nästa år, men isåfall måste jag träna på det mer.


         


Tävligen var inte bara för ungdomar utan även för vuxna också. De sprang och simmade längre än oss såklart.


Detta var första året som Helsingborg anordnade en biathletävling. Detta finns i SM också men jag hade inte tänkt åka dit..


Av Linnea - 11 juni 2011 10:30



Godmorgon!

Nu är det alldeles strax min tur att starta och jag är antagligen riktigt nervös!

I biathle tävlar man i springning och simning. Jag kommer springa 500m, sedan simma 100m och till sist springa 500m. Jag hoppas ni håller tummarna för mig! :)


Av Linnea - 10 juni 2011 21:51


Jag och Emelie var ute den mesta tiden. Vi spelade fotboll, hoppade studdsimatta och sattt i hängmattan. Emelies mamma kom och hämta henne när min mamma slutade jobba, för jag och mamma skulle åka till Familia och köpa simglasögon till imorgon. Jag hittade ett par som jag gillar riktigt mycket! Jag har provat dem nu ikväll i poolen och de funkade bra. Imorgon är det dags för Biathletävling, undrar hur det kommer gå? Jag är riktigt nervös.


Köpta på Intersport, 120kr

 

Av Linnea - 10 juni 2011 12:46


Vi hade inga ordentliga lektioner idag i skolan för vi är komplediga halva dagen. På morgonen läste vi, sen hade vi biologi där vi bara såg film och resten av dagen hade vi svenska, men på svenskan läste jag bara och tog det lungt för jag är klar med det vi håller på med. Vi har kompledigt för Faddergalan som var obligatorisk.

Efter skolan följde Emelie med mig till farmor där vi åt lunch. Vi fick även jordgubbar och glass, och jag blev proppmätt!


Bild från senast jag och Emelie var


Igår var jag på träning, och efter träningen fick vi grillad korv och läsk. Sen hade damerna spelarmöte och då fick jag skjuts av Carros pappa hem. :)


Av Linnea - 9 juni 2011 16:20


På franska lektionen idag åt vi glass med grädde, hallon och persikor. Vi drack även saft. Det var en riktigt rolig lektionen! Sen på slöjden gjorde jag klart mina joggingbyxor. Dem blev bra men jag är inte helt nöjd, jag hade velat ha dem lite större.


Igår spelade jag match. Vi vann med 6-1 och jag gjorde årets första mål! :D Jag brukar ha problem att göra mål eftersom jag är försvarare men igår var jag vänster mitt.



Av Linnea - 9 juni 2011 10:00




Man bara måste tycka att denna isbjörn som räcker tungan är riktigt gullig!

Jag har nog aldrig sett en isbjörn räcka tunga, förutom nu.


Av Linnea - 8 juni 2011 17:15


Hej på er!

Jag har tänkt byta namn på min blogg till ljungdahl.bloggplatsen.se, men detta händer först om ca en vecka. Jag bytar för jag gillar inte dagens namn och för att namnet kommer bli lite kortare. ^^  Det kommer kanske bli en ny header också när jag ändå är igång.

Så om inte linnealjungdahl.bloggplatsen funkar om ca en vecka är det bara att prova med ljungdahl.bloggplatsen.se. :)



  

Presentation


My blog is about me, my life and everything!
Jag är en glad tjej på 14 år som lever för fotboll. Jag har även väldigt stort intresse för fotografering. Läs om mina roliga dagar i både text och bilder!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Få fler besökare

 

Foton


Ovido - Quiz & Flashcards