My life and more

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnea - 31 juli 2011 21:39


När vi kom hem packad jag upp, och sen gjorde jag inget förrens det blev kväll och jag gick ut och kickade. Efter ett litet tag var det middag, och då tittade jag på Pretty little liars. Jag har inte sett det en enda gång innan och det ångrar jag verkligen, det var riktigt bra!



Solen hade nästan gått ner när jag tog på mig bikini och hoppade i poolen. Fast det var inte alls kallt, det var bara skönt. Efter doppet dushade jag, och nu sitter jag vid datorn. Det finns inget bra på tv förutom en film som börjar kvart över elva. Jag får se om jag orkar vara vaken tills dess, känner mig ganska trött redan nu.


Av Linnea - 31 juli 2011 15:27


Idag var det bara en match, den spelades klockan elva och de förlorade, men om de hade vunnit hade de ändå inte gått till finalen. De hade kunnat bli som bäst trea men blev tyvärr bara fyra, men det är ju bra det med. :)

Efter matchen sa vi hejdå och körde hem, men först åkte vi till hamnen och köpte glass. Sedan på vägen hem, när vi var i Sverige, åt vi på donken.



Ett litet tag då jag hade tråkigt fotade jag denna bilden (redigerad såklart)


Av Linnea - 30 juli 2011 19:31


Middagen blev väldigt sen igår, men den var väldigt god så jag klagar inte. Jag åt soppa och sen pannkakor med glass, grädde, choklad och frukt (supersupersuper gott!).


Jag blev väckt halv 9 idag, och frukosten var jätte god.

De spelade match klockan elva och klockan fyra idag. Resultaten blev ungefär som igår, första förlorade de med 1-3 och andra vann de med 3-2. Mellan matcherna åkte vi till en hamn här i närheten. Vi satt och fikade, och njöt av det underbara sommarvädret som var då, nu är himlen mulen och regnet hänger i luften. Efter sista matchen åkte vi till motellet, och sen...inget. Vi har inte gjort något sen vi kom hit. Jag hinner uppdatera bloggen och syssla lite med datorn innan vi ska iväg och äta.


Bild från hamnen idag


Av Linnea - 29 juli 2011 18:55


Ni kanske ser att rubriken har blivit större? om inte, så titta nu.

Jag får se om jag är nöjd med denna, jag kanske kommer byta stil med, får se när jag kommer hem.



Av Linnea - 29 juli 2011 18:28


Jag gick upp sju idag och vi körde kvart över åtta. Jag hann både göra ve mig och packa, jag hade inte packat någonting innan så det tycker jag var duktigt av mig.

Desses lag har spelat två matcher idag, första förlorade de med 0-3 och andra vann de med 5-0. De spelar inte fler matcher idag utan två imorgon och sen en på söndag. Även finalen sker på söndag av de som kom etta och tvåa i gruppen.

Efter första matchen körde vi till motellet som vi ska bo på, och sen till ett varuhus där vi åt lunch och sedan köpte lite små saker, bl.a godis, dricka och luftrenare. Luftrenaren behövdes till att få bort all rök som fanns på vårt rum. Det var så himla äckligt när man öppnade dörren och kände den äckliga lukten, men som tur är så är den borta nu. :)

Efter andra matchen har vi inte gjort något särskilt, vi åkte till motellet och har stannat där tills nu. Jag tror att vi snart ska åka och äta.


Ett tag hade jag lite tråkigt så jag tog foton på mina skor ^^

 


Uppdateringen kommer vara urkass denna helgen så förvänta er inget, och bilder och annat från Helsingborgs festivalen kommer när jag kommer hem.


Av Linnea - 28 juli 2011 13:04


Det blev ändrarde planer i sista stund. Jag kommer följa med till Helsingborg, men inte sova hos Emelie utan hemma. Detta är mycket bättre och antagligen skönare för Emelie och Sara som slipper gå upp tidigt.


Just nu sitter jag hos Emelie och om en timme ungefär ska vi ta bussen in till Helsingborg. Det kommer bli full fart hela kvällen, åka någon karusell, titta på Rix fm festivalen och kanske köpa något fint?


Av Linnea - 27 juli 2011 23:07


Jag har helt och hållet glömt bort att berätta att jag ska till Danmark över helgen, jag har nästan själv glömt bort det. Vi åker för vi ska titta på Desse som spelar en fotbollscup. Vi åker på fredag morgon och kommer hem på söndag. Tyvärr har jag glömt göra tidsinställda inlägg, men förhoppningsvis finns det internet där vi ska bo. Jag kommer inte att ha tid att göra några innan vi åker för imorgon ska jag packa och sen på eftermiddagen ska jag, Emelie och Sara åka till Helsingborgs festivalen. Efteråt kommer jag sova hos Emelie och bli hämtad nästa morgon.

Jag undrar hur detta kommer gå...?


Bildrepris


Av Linnea - 27 juli 2011 21:27


När jag kom ut ur duschen var mormor, farmor och farfar här. Det är dem som är våra gäster, inte så många men det är kul att sitta och prata med dem. Mormor har ju precis flyttat hit ner till Skåne, och det är alltid kul att träffa farmor och farfar.

Till middag åt vi grillat kött med ris och bearneisås, väldigt gott.

Vi har precis ätit klart efterrätten som var rulltårta med grädde, jordgubbar och choklad, väldigt väldigt gott. Jag och Desse har själv bakat rulltårtan, jag glömde säga det innan men vi har bakat under eftermiddagen. Vi bakade rulltårta och sen 2 olika småkakor, allting blev supergott!


Kvällens goda efterrätt, är det fint upplagt? 


  

Presentation


My blog is about me, my life and everything!
Jag är en glad tjej på 14 år som lever för fotboll. Jag har även väldigt stort intresse för fotografering. Läs om mina roliga dagar i både text och bilder!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Få fler besökare

 

Foton


Ovido - Quiz & Flashcards