My life and more

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnea - 31 maj 2011 18:19


Jag blogga inte igår för jag var hos Emelie och när jag kom hem ville inte datorn fungera så det blev inget inlägg. Datorn vill inte idag heller men jag lånar pappas och mammas dator.


Igår följde jag som sagt med Emelie hem från skolan. Jag rotade bland hennes kläder och provade några, till slut gick vi ut och fota varandra. ^^

Pappa hämtade mig på kvällen och när vi kom hem ville jag ta ett dopp i poolen men jag orkade inte.. x)


Idag har vädret varit underbart! När jag kom hem från skolan tog jag på mig en bikini och gick ut. Jag la mig på studdsimattan och när jag blev varm tog jag ett dopp i poolen. Det var över 20 grader i poolen! :D Riktigt härligt, det känns som sommar! Men det är ju bara ca 2 veckor kvar till skolavslutningen. :)


En bild från arkivet

 

Av Linnea - 29 maj 2011 14:33


Idag har jag cyklat 3 mil tillsammans med Ina. Vi har varit med i Cykel grand prix. Det var kul, men jobbigt! När vi kom i mål hae både jag och Ina vunnit i lotteriet som de har med startnummren, jag vann en ringklocka och Ina en vattenflaska.

Efter jag kommit hem från cyklingen har jag inte gjort något speciellt. Jag har bara gett mamma sin morsdags present och sagt "grattis på morsdag!".


Det blir tyvärr ingen bild till inlägget för datorn är seg och det tar evigheter att ladda upp en bild. Men ni kan senare se en video från när jag och Ina cyklade på Inas blogg : Behappydontworry.bloggplatsen.se

Av Linnea - 28 maj 2011 17:51


Här kommer bilder på det jag köpte när jag var i Helsingör + Väla idag.


Magneter som ser ut som diamanter, köpta i en fyndaffär

 

Tjock ljus, köpt i en fyndaffär

 

Underbart god parfym - Escada Taj Sunset

 

Converse, köpta på Inter Sport

 

Ljuset är till min morsdags present till mamma. Det kanske var onödigt att köpa det i Danmark men jag hade inte kunnat få tag på ett ljus på ett annat sätt.


Av Linnea - 28 maj 2011 16:56


Hej, ursäkta för den dåliga uppdateringen idag, men jag har varit i Danmark, Helsingör. Vi åkte till Helsingör för att titta på när Desse sjöng i kör inför kördraget som är den 4 juni i Helsingborg. Det är familjen och farmor och farfar som varit iväg.

Vi åkte bil till Helsingborg sedan tog vi båten över till Danmark. Först gick vi på en gågata innan Desse skulle sjunga. Vi gick in i en liten fynd affär där jag köpte 2 små grejor. När vi hade sett Desse sjunga tog vi båten till Helsingborg igen. Innan vi åkte hem åkte vi till Väla för jag skulle köpa ett par converse på Inter sport. Inter sport har 200kr rea på converse bara denna helgen. Jag köpte ett par ljusblåa. :)


Jag i Helsingör

Av Linnea - 27 maj 2011 18:21


Tjenare bloggen! Härligt att det redan är fredag! :)

Sista lektionen idag var elevens val och jag hade slöjd istället för fotboll för jag vill bli klar med mina joggingbyxor innan vi slutar. Jag hann med väldigt mycket och jag har bara lite kvar som jag kan göra på sista slöjdlektionen,( vi har bara en kvar! :o).

Efter skolan cyklade jag till farmor och farfar. Jag fick våfflor och sedan började vi baka, anledningen till att jag cykla dit. Vi gjorde rabarberpaj och jag längtar till att få smaka på den. De har rabarber i trädgården så det var därför vi gjorde rabarberpaj och inte äppelpaj. ;)


Ser den god ut?

 

 

Igår hade jag fotbollsträning och efter träningarna på torsdagar brukar vi ha fika. Gårdagens fika var tacos och sedan fick vi varsen glassbåt, mm säger jag bara!


Av Linnea - 26 maj 2011 16:44


Det är mindre än tre veckor tills vi slutar skolan och har sommarlov! Vill bara påminna er. ^^


Idag har jag inte gjort så mycket mer än att vara i skolan och sedan fikat när jag kom hem. Jag har förstås börjat på läxan till imorgon men jag är i princip klar med den nu.


Igår följde jag med mamma och pappa för att titta på U-laget som spelade igår. Jag tog med mig en muffins som jag smakade på i halvtid, och den var riktigt god! Jag åt en till sen när vi kom hem..(a)


Mina muffins


Av Linnea - 25 maj 2011 18:28


Jag är klar med bakningen nu, det blev chokladmuffins. Jag längtar tills jag får ta en smaktugga för de ser riktigt goda ut.


Före..

 

..och efter


Av Linnea - 25 maj 2011 16:22


Idag i skolan hade vi brandövning och vi blev godkända. :)

Efter skolan åt jag en underbart god fika som bestod av:


Hackade meloner!

 


Jag ska kolla ingredienser nu och kanske baka sen. Ses!♥


  

Presentation


My blog is about me, my life and everything!
Jag är en glad tjej på 14 år som lever för fotboll. Jag har även väldigt stort intresse för fotografering. Läs om mina roliga dagar i både text och bilder!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Få fler besökare

 

Foton


Ovido - Quiz & Flashcards