My life and more

Alla inlägg under juni 2011

Av Linnea - 19 juni 2011 17:34


Denna dagen började med vila och det har det varit hela dagen. Fast klockan 2 åkte familjen till farmor och farfar för de har bröllopsdag idag. Vi åt mat och fick sedan jordgubbar till efterrätt.

Det är deras 52a bröllopsdag och 2 år sedan vi var i Turkiet och firade deras 50e bröllopsdag. Längtar tillbaka till Turkiet där vi bodde, det var ett riktigt härligt hotell, precis vid stranden och all inclusive. Men årets solsemester till Kreta kommer bli lika härlig, vi kommer vara borta i två veckor! :)


Bilden är tagen igår, den blev lite suddig men om man bortser från det är den riktigt fin


Av Linnea - 19 juni 2011 12:35


Jag är med i en tävling där man kan vinna en Ziperall, tävlingen hittar ni här.


Av Linnea - 19 juni 2011 11:59


Igår eftermiddagen bakade jag mina första cupcakes. Jag bakade cupcakesen med smak av choklad, choklad och choklad. Fast på toppen satte jag fast en liten jordgubbsskiva. Recept på cupcakes hittar ni här.



Dem ser kanske inte så proffsiga ut, men dem var väldigt goda. Jag åt 4st igår. (a)


Av Linnea - 18 juni 2011 13:20


Nu är det helg och jag har inte gjort något speciellt idag. Jag började med att se några avsnitt av Lost. Jag har inte tittat på det på jättelänge så det var dags nu. Senare rensade jag lite på rummet och innan lunchen målade jag två papper med vattenfärg som jag ska använda när jag fotograferar.


Igår tittade jag på en väldigt bra film, den heter En shopaholics bekännelser. Filmen handlar om en tjej, Rebecca Bloomwood, som älskar att shoppa. Hennes problem är att hon shoppar för mycket och får påminnelser på räkningar om och om igen, och hon kan inte betala dem..

Filmen kommer från boken som är skriven av Sophie Kinsella och jag tycker de flesta som älskar att shoppa ska se filmen eller läsa boken. :)


Filmen (bild: google.com)


Av Linnea - 17 juni 2011 18:26


Dagen började segt med att titta på tv. Till lunch kom mamma hem och då åt vi ost&skink sallad. När vi ätit klart kom Desse med Monopol, så jag och hon spelade det nästan hela eftermiddagen. Under tiden vi spelade kom det ett riktigt oväder, det ösregnade och haglade! :o

Efter Monopol-spelandet hade vädret blivit bättre så vi hoppade i poolen och spelade lite fotboll i poolen, riktigt kul!

Jag har precis tagit en skön dusch och sitter och dricker en drink Desse gjort, alkoholfri såklart. ^^


 


Middagen är snart klar och vi kommer äta något jättegott. Middagen är snitzel, klyftpotatis och bearnaisesås, mm..gott ska det bli!


Av Linnea - 17 juni 2011 15:49


Hundar och katter brukar vara rivaler men ibland kan de vara bästa vänner och ta hand om varandra, precis som denna bilden visar.



Av Linnea - 17 juni 2011 12:26


Efter beachpartyt sov Emelie också över hos Felicia. Igår på dagen fyllde vi vattenballonger och hade sedan vattenkrig, men det var bara jag och Felicia som hade det eftersom Emelie ville inte och tyckte det var kallt. Efter vi haft vattenkrig, som bara varade i ca 1 min, hoppade vi i poolen.

Efter badet var vi frusna så vi bytade om till varma kläder och startade en film. Vi hann inte se hela filmen för Emelie skulle hem, sen ett tag efter kom pappa och hämtade mig.


Bild tagen hos Felicia

 

På kvällen var det träning och efter träningen fick vi sista fikat för denna stunden. Vi tränar en vecka till sen har vi uppehåll.


Av Linnea - 16 juni 2011 11:52


Godmorgon! Vaknade hos Felicia idag efter en riktigt kul kväll.

Mamma körde mig till Felicia efter att vi ätit hos farmor och farfar. Hos Felicia var Emelie, Julia och Linnéa, de satt och titta på tv när jag kom. Vid 3 tiden ringde Sabina till Felicia och sa att hon skulle vara på badet och fylla vattenballonger, så vi gick till bjuvsbad. Vi fyllde över 300 vattenballonger och det tog ca 2½ timmar. Vi hann hem en gång innan beachpartyt började för att byta om och lite sånt.

Beachpartyt började klockan 7 och vi badade, åt hamburgare och kastade vattenballonger. Alla fick vars en tröja om man ville ha en och man fick själv välja vilken färg man ville ta, vi tog blåa tröjor. Vi blev även intervjuade och fotade av HD.


Bild från hd.se

  

Presentation


My blog is about me, my life and everything!
Jag är en glad tjej på 14 år som lever för fotboll. Jag har även väldigt stort intresse för fotografering. Läs om mina roliga dagar i både text och bilder!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Få fler besökare

 

Foton


Ovido - Quiz & Flashcards