My life and more

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Linnea - 25 april 2011 17:46

Hej på er!


Det blev en sen frukost idag men det var skönt att få sova ut ordentligt, skolan börjar ju snart...

Men till dagen nu då, på förmiddagen tog vi bussen till la Sagrada Familia(en stor katedral/kyrka).  La Sagrada Familia är känd för att de har byggt på den jättelänge men aldrig blivit klara, men de har faktiskt kommit en bit sedan jag var i Barcelona för nästan 2 år sedan. Det var lite skoj att se det nya de byggt på nästan 2 år. Bredvid la Sagrada Familia är där en park. I parken fanns några olika "människostatyer", jag tycker sånna är jätteroliga att titta på. Jag har glömt att berätta vad människostatyer är men det kommer lite info. nu: Jag vet igentligen inte vad de heter men jag kallar dem för människostatyer, men det kanske heter något speciellt(vem vet?). Det är personer som klär ut sig och sminkar sig och sedan gör något, de kan antingen stå stilla och likna en "staty" eller så kan de röra sig och vara lite roliga. Folk gör detta för att tjäna pengar, folket här nere gör nog det mesta för att tjäna pengar. Innan idag såg vi en person som jonglerade för bilar/bussar som hade rött ljus, hehe!

Lunch åt vi på Pan och company som är lite som McDonalds fast det är mackor istället för hamburgare. Det var väldigt gott och efter lunchen åt jag glass med chokladsås.

Efter lunchen åkte jag och några andra till La Ramblas och gick i några affärer där. Jag köpte en fin nyckelring för jag behövde en ny sån. Vi åkte hem igen vid 4 tiden, när vi kom hem satt alla framför en dator och tittade på HIF. x)

Jag ska strax hoppa in i duschen, men först kommer dagens bilder:


Den hubudlöse mannen är fri! Nej jag skojja bara, det är en "människostaty", det roliga med honom var att ha gick runt i parken bland folket UTAN huvud, haha! Riktigt läskigt men lite roligt ändå x)


Puss & kram // Linnéa

Tidigare månad - Senare månad

  

Presentation


My blog is about me, my life and everything!
Jag är en glad tjej på 14 år som lever för fotboll. Jag har även väldigt stort intresse för fotografering. Läs om mina roliga dagar i både text och bilder!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Få fler besökare

 

Foton


Ovido - Quiz & Flashcards